רשומים כיורשים בצוואה – כל הדרכים להביאה לכדי מימוש

האתגר הקשה ואולי המורכב ביותר, אשר מגיע ברבות השנים לפתחם של ילדים הוא הצורך להתמודד עם מות הוריהם. מלבד הקושי הרגשי העצום הנלווה לכך מדובר גם באתגר מבחינה משפטית אשר דורש מכל בני המשפחה לשתף פעולה ולעבוד בצורה מאוחדת על מנת להשיג מימוש מלא לירושת ההורים עבור צאצאיהם. משרד עורכי הדין אוהד שוהם מלווה משפחות רבות בתהליך המשפטי המורכב והרגיש למימוש ירושה וצוואה ומאפשר להם למצות את כל זכויותיהן.

רשומים כיורשים בצוואה - כל הדרכים להביאה לכדי מימוש

הגשת בקשה לקיום צוואה

הגשת בקשה לקבלת צו קיום צוואה הינה אקט משפטי מחייב לצורך מימוש ירושה, אך זה הינו כרוך בהיבטים רגשיים מורכבים. רגע לפני פטירת המנוח עוד הייתה שם משפחה מאושרת ומלאת שמחת חיים, ועכשיו זו נאלצת להתמודד עם כל האתגרים המשפטיים הנלווים לפטירת יקיריהם. בכדי לעבור את כל התהליך בצורה הוגנת אתם חייבים להסתייע בשירותיו של עורך דין מקצועי. רק כך תדעו שכל הזכויות שלכם בקשר לירושה נשמרות וממומשות, וכי אתם יוצאים לדרך חדשה בבטחה.

 

בדיקות משפטיות לאיתור יורשים נוספים ו/או לאיתור צו ירושה

בכדי להימנע ממצב שבו אתם עומדים לנקוט בהליך ירושה מיותר ניתן לבצע מבעוד מועד בדיקת צו ירושה ובכך לברר מראש האם ננקטו כבר בעניין המוריש הליכי ירושה קודמים לקיום צוואה או למתן צו ירושה. מדובר בהליך שניתן לבררו אף במערכת האינטרנט (המקוונת) של הרשם לענייני ירושה. אם ביצעתם בדיקת צו ירושה והגעתם למסקנה כי בעניינו של המנוח לא ננקטו עד כה הליכי ירושה או קיום צוואה, הרי ניתן לנקוט בהליך ירושה רלוונטי לנסיבות המקרה הספציפי.

 

ביטול צו ירושה

במקרה שבו ניתן צו ירושה ומתעורר הצורך לבטלו, הרי ניתן לנקוט בהליך לביטול צו ירושה לפי ס' 72 לחוק הירושה. מדובר בהליך משפטי מורכב אך אפשרי, אשר ננקט בפני הערכאה המשפטית שנתנה את צו הירושה, כאשר התובע את ביטול צו ירושה חייב לעמוד בתנאי החוק. לדוגמא, במקרה שבו ניתן צו ירושה ומאן דהוא אוחז בצוואה של המוריש ומבקש לקיימה ואז מגלה לתדהמתו, כי כבר ניתן צו ירושה, זה זכאי להגיש בקשה לביטול צו הירושה. במקרה שבו הוא יראה כי לא ידע על הליכי הירושה שננקטו ועל צו הירושה שניתן ולא השתהה בהעלאת טענותיו לביטול צו הירושה, הרי קיים סיכוי לא רע שצו הירושה שניתן יבוטל.   

 

משרד עורכי הדין אוהד שוהם פועל זה שנים רבות בליווי ובייצוג של לקוחות רבים בתיקי ירושה וצוואות. צוות המשרד יפעל על מנת למצות את זכויותיכם עד תום ובהתאם להנחיות שיינתנו על ידכם. אז אם גם אתם רוצים למצות את זכויותיכם בענייני ירושה וצוואה, נא צרו קשר עם המשרד – 077-510-0268

הוספת מאמר לאתר?

    קונצרן קידום אתרים קונצרן קידום אתרים
    דילוג לתוכן